Pyszne śniadanie? Proszę bardzo - 5 prostych i szybkich pomysłów

By Olga - sierpnia 08, 2017

Śniadanie - pierwszy posiłek w ciągu dnia. Pierwszy, najważniejszy i najczęściej pomijany. Wiem jak jest, sama swego czasu nie jadałam śniadań. Z różnych powodów - nie odczuwałam głodu, nie miałam rano czasu albo pomysłu. Niestety, ale kanapka z serem i szynką jedzona codziennie szybko się nudzi. Dlatego odpuszczałam, nie jadłam i już! Do czasu...



Nadszedł taki dzień, w którym uświadomiłam sobie jak ważne jest śniadanie. Odpowiednio przygotowane z pewnością napełni nas energią do działania na pierwszą część dnia, poprawi nastrój oraz ogólne samopoczucie. I wbrew pozorom, niejedzenie śniadań nie pomaga w zrzuceniu nadprogramowych kilogramów, a wręcz przeciwnie - potrzeba energii i głód odezwą się w późniejszych godzinach, ze zdwojoną siłą! 

Od kiedy wprowadziłam do swojego życia nawyk jedzenia śniadania zauważyłam znaczną poprawę - i mojego samopoczucia i "jakości" metabolizmu. Poranne zmęczenie i osłabienie nie doskwiera mi tak jak kiedyś, łatwiej mi się skupić w pierwszych godzinach dnia, a i fakt, że uwielbiam jeść jest niezbitym argumentem! Jednak od początku nurtowało mnie pytanie "co zjeść?!"

Ale, ale... Dla chcącego nic trudnego! Trochę poszperałam, poszukałam i ta-dam! Okazało się, ze nie muszę wstawać ze słońcem i mieć zdolności masterchefa, żeby zdążyć zjeść pyszne, pożywne i co najważniejsze - urozmaicone śniadanie! Szaro-bura poranno-śniadaniowa rzeczywistość odeszła do lamusa i z tej radości dzielę się z Wami moimi pięcioma ulubionymi (przynajmniej na ten moment) pomysłami na śniadanie. Są nieziemsko proste w wykonaniu, przepyszne i co najważniejsze, ich przygotowanie nie zabiera dużo czasu. Enjoy!

1. Placuszki z banana
Te placuszki to mój faworyt jeśli chodzi o szybkie i pyszne śniadanie! Trzy składniki, które mieszamy razem potrafią stworzyć coś co sprawia, że energia przepełnia mnie już na samą myśl o nich. Idealne kiedy śpieszę się do pracy, bo ich przygotowanie to raptem 10 - 15 minut, ale pasują też na leniwe sobotnie poranki, kiedy mogę się dłużej delektować smakiem! 

Czego potrzebujesz?
✓ 1 banan
✓ 1 jajko
✓ 1 łyżka mąki (ja dawałam kukurydzianą lub ryżową - z obydwu są ok!)
✓ 1 łyżka jogurtu naturalnego
✓ ulubione owoce 

Wykonanie: 
Banana blendujemy lub rozgniatamy widelcem. Dodajemy jajko i mąkę, można dodać troszkę miodu do smaku, jednak nie jest to konieczne. Na rozgrzanej patelni bez tłuszczu lub z niewielką jego ilością smażymy placuszki na złoty kolor. Podajemy polane jogurtem naturalnym, z pokrojonymi owocami - ja uwielbiam z nektarynką i jagodami (czy tam borówką amerykańską, jak kto woli).
Z podanych składników wychodzi jedna porcja - cztery placuszki - idealna ilość, żeby nasycić poranny głód!

2. Jabłkowe racuszki na maślance
Racuchy zawsze kojarzyły mi się z ciężkimi, tłustymi plackami, po których nie chciało wstać się z krzesła, a co dopiero działać cały dzień. Jednak te są zaskakująco lekkie, pyszne i co ważne - ich przygotowanie nie zajęło mi więcej niż 20 minut! 

Czego potrzebujesz?
✓ 2 jabłka
✓ 1,5 szklanki maślanki naturalnej
✓ 1,5 szklanki wybranej mąki
✓ 1 jajko
✓ 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
✓ 1 łyżka oleju kokosowego
✓ cynamon
✓ miód (opcjonalnie)

Wykonanie:
W misce mieszamy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cynamon. Dodajemy maślankę i jajko. Całość dokładnie mieszamy. Teraz jabłko - w pierwotnym przepisie pokrojone na plasterki powinniśmy położyć na nałożone na patelni racuszki, jednak ja pokroiłam je drobno i zmieszałam z przygotowaną masą. Smażymy z obu stron na złoty kolor. 
Z podanego przepisu zrobimy około 30 racuszków, ja na swoją śniadaniową porcję szykuję ich ok. 9 - wyliczając składniki z proporcji. 

3. Jajecznica ze szpinakiem
Jeżeli właśnie pomyślałeś, że śniadania jadam tylko i wyłącznie na słodko to właśnie ta "pozycja" jest dowodem na to, że tak nie jest! Fanem jajecznicy jestem od zawsze - nie ważne czy tej na bekonie czy w wersji bardziej fit, białkowej. Jednak szpinak do mojego jadłospisu trafił całkiem niedawno, wcześniej "zieleninę" omijałam raczej z daleka. Teraz wiem, że potrafi zmienić smak dań, które znam od zawsze oraz urozmaicić te, które wydają się nudne i nijakie!

Czego potrzebujesz?
✓ 3 jajka
✓ garść szpinaku
✓ 1 kromka chleba żytniego (lub takiego, który lubisz)
✓ 1 plaster szynki
✓ 1 plaster sera żółtego
✓ cebula (opcjonalnie)
✓ ulubione przyprawy
✓ odrobina oleju

Wykonanie:
Jajecznica, jak to jajecznica - prosta w przygotowaniu - na oleju podsmażamy cebulę (o ile wybraliśmy tą opcję) i dodajemy szpinak, który dusimy aż będzie miękki. Jajka rozbijamy w misce i mieszamy z ulubionymi przyprawami, a następnie wylewamy na podduszony szpinak. Jemy z kanapką z chleba żytniego, szynki i sera. 
Ilościami składników jak najbardziej możesz manewrować, tak aby dostosować porcję do siebie - powyżej pokazałam moją porcję śniadaniową. 

4. Tosty hawajskie
Nie wiem jak Ty, ale ja jestem ogromną fanką łączenia smaku słodkiego ze słonym! Lody z chipsami, słony karmel, kurczak na słodko - jestem w niebie! Z tego powodu nie mogło zabraknąć tu hawajskich tostów. 

Czego potrzebujesz?
✓ 2 kromki chleba żytniego (lub takiego, który lubisz)
✓ 2 plastry ananasa (świeżego, bądź z puszki)
✓ 2 plasterki szynki
✓ 2 plasterki sera żółtego

Wykonanie:
Przygotowanie tych tostów jest banalnie proste - na chleb kładziemy plasterek szynki i ananasa, a całość przykrywamy plasterkiem sera żółtego. Zapiekamy w piekarniku - około 10 minut w 180 stopniach (czas zdecydowanie będzie zależał od rodzaju piekarnika, który posiadasz). 
Jeżeli chodzi o ilość składników - tak jak pisałam wyżej - te podane są dla mojej własnej porcji, Ty ustal swoją własną, indywidualną! 

5. Naleśniki z masłem orzechowym i bananem
Na koniec wrócę do słodkich śniadań, które uwielbiam! Tutaj moje serce kradnie przede wszystkim masło orzechowe, które mogłabym jeść tonami! A naleśniki? Zawsze wydawało mi się, że to dość pracochłonne, jednak przekonałam się, że usmażenie dwóch "placków" to raptem kilka minut. Odkąd to wiem, naleśniki są częstym gościem moich poranków. Bo w końcu... kto nie lubi naleśników?!

Czego potrzebujesz?
✓ 1 jajko
✓ 70 g wybranej mąki (ja użyłam ryżowej)
✓ 0,5 łyżeczki oleju kokosowego
✓ 0,5 szklanki mleka
✓ masło orzechowe - najlepiej niesłodzone i niesolone
✓ 1 banan

Wykonanie:
W misce rozbijamy jajko, dodając mąkę i mleko. Patelnię delikatnie smarujemy olejem (chyba, że masz patelnię do naleśników lub inną "nieprzywierającą", ja aktualnie nie mam). Smażymy naleśniki, które następnie smarujemy masłem i układamy na nim banana pokrojonego w pasterki. Składamy i gotowe. Zamiast banana lubię także użyć powideł śliwkowych - są równie pyszne! 
Z powyższych składników zrobimy 2 - 3 naleśniki, zależy to od ich grubości i średnicy. 


Przyznam szczerze, że ciężko było wybrać mi jedynie pięć śniadaniowych pomysłów - jednak z pewnością, sukcesywnie będę się z Wami dzielić coraz to innymi inspiracjami i przepisami, dlatego bądźcie czujni! I... Smacznego!

To mój pierwszy post, z rodzaju "kulinarnych", co jest dla mnie tym większym wyzwaniem, gdyż kucharzem zawodowym to ja nie zostanę, kurą domową zresztą też nie. Jednak, dajcie znać jak Wam się podoba?
I koniecznie podzielcie się swoimi ulubionymi śniadaniami. A jeżeli jeszcze ich nie jesz... to uwierz - warto zacząć! 


  • Share:

Zobacz także:

22 komentarze

  1. Racuszki to i ja chętnie bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję! Kiedyś jadłam tragiczne śniadania! Od kiedy przyrządzam sobie prawdziwie zdrową ucztę w postaci omletu na słodko z bananem i.płatkami owsianymi, zauważyłam że łatwiej jest mi utrzymać wagę, a w ciągu dnia czuje się znacznie lepiej!
    Interesujące przepisy ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zauważyłam zmianę samopoczucia, po tym jak wprowadziłam wartościowe śniadania zamiast jedzonych w biegu kanapek albo w ogóle braku tego posiłku :)

      Usuń
  3. Na śniadanie kiedyś wystarczała mi kawa. Po prostu nie lubię kawą popijać np kanapki z szynką, czy jajecznicy. Z kolei rano nigdy nie miałam tyle czasu, by najpierw zjeść a potem wypić kawę. Na szczęście narzeczony wyrobił we mnie nawyk jedzenia śniadań i zwyczajnie jem je na zdrowo-słodko, żeby pasowało do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też swego czasu piłam tylko kawę na śniadanie. :)
      Jakieś 3-4 lata temu przerzuciłam się z porannej kawy na poranną herbatę do śniadania. Kawę natomiast piję ok. 2-3 godzin po śniadaniu. :)

      Usuń
  4. Mniam - aż ślinka leci na samą myśl. Dla mnie to jednak śniadania na weekend. W tygodniu - ogarnięcie dzieciaków i wyjście do pracy na czas - normalnie graniczy z cudem. A przy takich racuszkach obawiam się że moment zaliczyłabym spóznienie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że mając dzieci ciężej jest ogarnąć rano konkretne śniadanie. Jednak warto spróbować jakoś to zorganizować - nie tylko dla siebie, ale również dla maluszków. W końcu to rodzice są ich przykładem :)

      Usuń
  5. Musze spróbować bananowych placuszków i jabłkowych racuszków. Zawsze myślałam, że zajmują baaaardzo dużo czasu, pora zmienić moje myślenie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zawsze tak myślałam, a tu miłe zaskoczenie - nie wymagają długiego przygotowania, a smakują obłędnie! :)

      Usuń
  6. Takie pyszności, a oprócz jajecznicy ze szpinakiem nie mogę nic zjeść z tych propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, warto jednak szukać ciekawych propozycji dostosowanych do nawyków żywieniowych :)

      Usuń
  7. Uwielbiam słodkie śniadania w formie placuszków, naleśników, owsianek, jaglanek... Ach, pycha! Nie wiem, jak kiedyś mogłam jeść na śniadanie kanapki z szynką i serem. Codziennie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekiedy sama się zastanawiam, jak mogłam stawiać cały czas na kanapki z serem i szynką (chociaż nie powiem, bo lubię). ;)

      Usuń
  8. Śniadanie nr 3- pycha! Muszę wypróbować, tym bardziej, że uwielbiam szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  9. racuchy za mna chodza od nie wiem kiedy, msuze zrobic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie, warto zrobić :)

      Usuń
  10. Racuszki na maślance, to danie mojego dzieciństwa, które często robiła mi Babcia. Muszę sama spróbować! :) Bardzo smakowicie i łatwo brzmią też placuszki z banana, na pewno upichcę. :)
    Świetne pomysły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmią smakowicie i myślę, że wcale się nie rozczarujesz :)

      Usuń
  11. Mega fajne pomysły na śniadania! A to najważniejsze posiłek dnia!

    OdpowiedzUsuń

Translate